Mama past dit middeltje toe op haar baby. Kort daarna sterft hij. Wees hier voorzichtig mee moeders!

0
1812

Je gelooft het misschien niet maar iedereen heeft wel is een keer Vicks VapoRub gebruikt. Op het eerste gezicht lijkt het een onschuldig middeltje tegen allerlei ziektes of kwaaltjes.

Een moeder uit het buitenland doet haar verhaal om andere ouders te waarschuwen.Het verlies van haar 2-jarige baby. Toen ze terugkwam van haar werk, ging ze de kamer van haar baby binnen. Toen ze hem wilde kussen, voelde ze dat hij koorts had. Ze dacht dat het een gewone verkoudheid was en besloot om een huishoudelijk middeltje te gebruiken.

Ze smeerde Vicks VapoRub op zijn borst en onder zijn neus om zijn ademhaling te bevorderen. Ze duffelde hem in en ging naast de jongen liggen.

Ze was moe en viel in slaap. Toen ze enkele uren later wakker werd, merkte ze dat haar zoontje niet meer ademde. Vervolgens repte de moeder zich naar het ziekenhuis om hem te redden. Helaas tevergeefs, want daar kon alleen vastgesteld worden dat hij al uren dood was.

Volgens het medisch verslag overleed het kleintje als gevolg van een ontsteking in de luchtpijp.

De moeder had zich nooit kunnen indenken dat dit wijdverspreide huishoudelijke middeltje tot de dood van haar baby zou kunnen leiden. Het was de bedoeling om zijn luchtwegen vrij te maken, maar in dit geval deed het precies het omgekeerde.

Voor volwassenen is deze zalf erg effectief. Voor baby’s jongen dan twee jaar oud veroorzaakt het echter tot 60 procent meer slijmvorming. Dit slijm zet zich vast in de luchtpijp en blokkeert de ademhaling.

Het is dan ook niet zonder reden dat op de bijsluiter staat dat gebruik bij kinderen jonger dan drie jaar wordt afgeraden.

DEEL deze belangrijke waarschuwing met je vrienden!

Geef een reactie